NLFR

Platform over productie- en procesautomatisering
Totaaloplossingen en -service in elektromotoren
Voor een tweede lijn elektromotoren kwam Van Houcke kwam uit bij FCM, driefasige elektromotoren waarvan de volledige range tussen 0,18 kW en 55 kW (twee-, vier- en zespolig) op voorraad ligt in Jabbeke.

Totaaloplossingen en -service in elektromotoren

De torenhoge energieprijzen maken investeringen in frequentieregelaars weer interessanter om het verbruik van elektromotoren terug te dringen. Om zijn klanten volledig te kunnen ontzorgen op dat vlak, heeft Van Houcke sinds twee jaar een lijn frequentieregelaars aan zijn aanbod toegevoegd. Recent kwam er ook een tweede lijn elektromotoren van FCM bij. Er beweegt dus duidelijk iets in Jabbeke, wat begin volgend jaar bekrachtigd zal worden met een nieuwe huisstijl.

Van Houcke ontstond al in 1950. Het familiebedrijf legde zich oorspronkelijk toe op gereedschappen en kleine machines. Geleidelijk aan kreeg het aanbod uitbreiding met elektromotoren. Centraal in dit verhaal staan de eenfasige en driefasige motoren van MEZ, een Tsjechische fabrikant die zich onderscheidt in de markt met Europese kwaliteit voor een scherpe prijs. Zaakvoerder Dielen De Rese: “Voor elke doelgroep hebben we een aparte benadering, zodat ze de service krijgen die ze nodig hebben. Met ons magazijn kunnen we een grote stock garanderen van motoren voor alle productieomgevingen, ATEX-zones en marine toepassingen incluis. Ook zorgen we nog voor klantspecifieke aanpassingen, zodat ze een motor op maat krijgen.”

Met de toevoeging van de frequentieregelaars zit er voor het eerst een Chinees merk in de portefeuille van Van Houcke. Maar dan wel een die de kwaliteit en service kan garanderen die het bedrijf en zijn klanten gewoon zijn.

Kwaliteit en service in frequentieregelaars

De filosofie van Van Houcke en zijn zaakvoerder is de keuze voor kwaliteit en service. Het mikt daarbij altijd op Europese dealerships om die twee elementen te kunnen waarborgen. “Met de toevoeging van de frequentieregelaars zit er voor het eerst een Chinees merk in de portefeuille. Maar dan wel een die de kwaliteit en service kan garanderen die wij en onze klanten gewoon zijn. Ze werken met een vertegenwoordiging in elk Europees land, zodat we bijvoorbeeld qua voorraad makkelijk kunnen schakelen. We houden eraan om frequentieregelaars aan ons aanbod toe te voegen, omdat we onze klanten totaaloplossingen willen bieden. Deze vertegenwoordiging was dan ook een uitgelezen opportuniteit om die volgende stap te zetten. Op termijn willen we ook nog reductiekasten aanbieden.” Van Houcke houdt frequentieregelaars van 0,4 kW tot 110 kW op stock. 

Tweede lijn elektromotoren

Daarnaast werd een tweede lijn elektromotoren aan het gamma van Van Houcke toegevoegd. “Dat heeft alles te maken met de lange levertermijnen die we vandaag ondervinden in de markt. Door een nieuwe vertegenwoordiging op te nemen, bieden we klanten weer meer mogelijkheden om binnen onze beschikbare voorraad een passende oplossing te vinden.” 

Van Houcke kwam uit bij FCM, driefasige elektromotoren waarvan de volledige range tussen 0,18 kW en 55 kW (twee-, vier- en zespolig) op voorraad ligt in Jabbeke. “De sterke troeven zijn de wereldwijde aanwezigheid. We kunnen daardoor putten uit de stock die in de buur­landen ligt, maar voor bedrijven die internationaal opereren kunnen we een wereldwijde garantie bieden. Daarnaast voelen we dezelfde aanpak zoals wij die graag hanteren met korte communi­catielijnen en heel veel aandacht voor service.”

Centraal in het verhaal van Van Houcke staan de eenfasige en driefasige motoren van MEZ, een Tsjechische fabrikant die zich onderscheidt in de markt met Europese kwaliteit voor een scherpe prijs.

Uptime klanten garanderen

Service is immers het stokpaardje van Van Houcke. Het bedrijf garandeert 24/7 service op al zijn producten, elektromotoren en frequentie­sturingen dus. “Dat is waarvoor we bekend willen staan in de markt: service met kennis van zaken”, bevestigt De Rese. “We proberen mee te denken met onze klanten en er alles aan te doen zodat ze, in geval van panne, altijd zo snel mogelijk weer aan de slag zijn.” In 2023 zal overigens een volledige rebranding volgen. “Daarmee willen we onze ambitie voor de toekomst duidelijk onderstrepen. We willen samen met onze klanten verder groeien”, besluit De Rese.

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.